Review: Skate 3

Ik heb niet zo heel veel met skateboarden. Ja, toen ik een jaar of tien was, leek het me te gek en kocht ik dan ook een (veel te lomp, slecht) skateboard bij de plaatselijke speelgoedzaak. Maar ik bakte er helemaal niets van; ik tilde zelfs mijn skateboard gewoon op als ik de stoep op moest, in plaats van dat ik een ollie deed.
Gelukkig zijn er voor losers zoals ik spellen als Skate 3, die je toch erg goede indruk geeft hoe het is om goed te kunnen skateboarden.

Skate 3 lijkt erg op zijn voorgangers. Je gebruikt de analoge sticks weer om trucjes te doen, door ze in bepaalde richtingen te drukken. Alles draait om timing, dat maakt het verschil tussen een geweldige grind en een enkeltje neus-op-de-stoep.
Er zit, in tegenstelling tot Skate 1 en 2, geen story mode in Skate 3. Een geweldige toevoeging, want laten we eerlijk zijn; ze sloegen echt nérgens op.
Wat je dit keer in de singleplayer moet doen, is boards verkopen. Je maakt reclame voor je eigen skatewinkel die je samen met je vriend Reda hebt opgericht. Je laat je fotograferen, doet mee aan toernooien of aan (oersaaie) races. Naarmate je meer en meer boards verkoopt, speel je dingen vrij als nieuwe decks, schoenen en petten. Zo kun je je skater helemaal aanpassen. Alle bekende skatemerken zitten erin, zoals Vans, DC en Etnies.

Één soort opdracht die je kunt doen wil ik verder uitlichten. Dat is de Hall of Meat. Je staat op een hoog punt ergens in de (altijd zonnige) stad. Je kijkt naar beneden, en ziet dat het een aardige smak word als je nu naar beneden springt… En dat is precies wat je gaat doen. Hall of Meat draait helemaal om het maken van pijnlijke wipeouts. Je krijgt bij iedere uitdaging verschillende objectives. Deze moet je voltooien door op een slimme manier naar beneden te vallen. Zeer vermakelijk dus, maar het mooiste is nog; als je neerkomt, zie je precies waar de klap het hardst aankomt door middel van een röntgenfoto. Geweldig voer voor de sadisten onder ons!

Het gevoel van vrijheid is nog iets dat Skate 3 zo’n sterke game maakt. Je bent altijd vrij om te gaan en staan waar je wil, vanaf het begin van de game al. Het is super ontspannend om een beetje rond te rijden op je skateboard, ondertussen wat grinds te maken en je team op te bellen om samen met je te skaten, want alleen is maar alleen. Dit alles staat al garant voor heel wat uurtjes gameplay. Tel daarbij op dat je zelf skateparken kan maken, en die van de Skate-community kunt downloaden en spelen, en je hebt nog genoeg te doen!

Skate 3 borduurt verder op de bekende formule en doet niet veel nieuws. Het schrapt de story mode en geeft je meer vrijheid, wat een enorme plus is. De community levels zijn interessant en het rondcruisen in de stad is erg ontspannend. Over het algemeen dus een zeer goed spel, met minimale vernieuwing. Vandaar geen hoger cijfer.

8/10

Over themediadump

Wij zijn twee jonge, blonde gespierde goden die voor jou al je shit reviewen!
Dit bericht werd geplaatst in Game reviews. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

